zaterdag 15 juni 2013

Owl show you some more owls!



Een hele tijd terug kocht ik dit papiertje van Jillibean Soup met allemaal schattige uiltjes erop


Ik heb er toen al een aantal kaartjes mee gemaakt (zie hier, maar ook hier), maar zoals je ziet staan er genoeg uiltjes op dit vel voor nog véél meer kaartjes. Nu werd ik gevraagd een geslaagd-kaartje te maken en heb dit vel maar weer eens voor de dag gehaald. De verjaardagsmuts vervangen door zo'n zwart hoedje met een flosje eraan (geen idee hoe dat ding heet, zo'n voornamelijk Amerikaans verschijnsel wat iedereen onmiddellijk associeert met slagen, tenminste ikke wel, hihi), en deze uil ziet er ineens een stuk slimmer uit...


Fijn weekend! groetjes Joyce

8 opmerkingen:

  1. Een echte metamorfose!
    Leuk idee!
    Groetjes Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk!!! Ik heb ook ooit met dat papier in mijn handen gestaan, maar toen niet gekocht.. spijt!!! Misschien toch nog eens naar op zoek :). Met welk papier heb je het gecombineerd? Want dat lijkt me nog wel lastig om te vinden..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtige kaart!! helemaal de stijl waar ik ook van houd....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het heet heel simpel een graduation cap ofwel cap. Het moeilijke woord weinig gebruikt is mortarboard. Dat is een vierkante plaat die een stucadoor gebruikt om zijn stucmortel op te leggen. En daar lijkt die hoed op. Dat dingetje heet een tassel, ik noem het een Sierkwast. En je kaartje is erg leuk gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, ik neem mijn petje, oh nee, mijn mortarboard af voor deze wijsheid, weer wat geleerd ;-) bedankt voor je uitleg!

      Verwijderen
  5. Kijk, jouw uil is met een kleine ingreep ineens heel wijs geworden. Leuk dat 'flosje' en ook gaaf dat het gele bakers twine onderaan de kaart nog een keer terugkomt.
    Groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk!!! Dat papier heb ik ook een tijd gelden gekocht! Heel leuk papier!! EN je hebt er een ontzettend leuke aanpassing mee gedaan!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel leuk als je een reactie achterlaat, ik lees ze met veel plezier!