zondag 4 mei 2014

waterverf II en DIY enveloppen



Na een paar heerlijke dagen kamperen in België nu weer thuis, en tijd voor Waterverf - deel 2!

Daarnaast zelfs op vakantie nog creatief geweest. Ik had de knutsel-special van Flow gekocht, met daarin veel tips over papier, inpakken, haken en handwerken en veel mooie bladzijdes met illustraties. Ik had naast het tijdschrift alleen een schaar en een potje lijm mee, lekker om creatief te zijn met weinig. In de Flow stond een tutorial voor een kleine origami-envelop, en die heb ik gemaakt van een aantal mooie bladzijdes. Ook maakte ik een aantal enveloppen voor standaardmaat kaarten met mooie bladzijdes en extra knutselpapier dat er ook in zat.

Ik besloot gisteren in dezelfde sfeer te blijven en gebruikte maar weinig materiaal: het papier uit het tijdschrift, en wat washitape, een touwtje en een stempel. Het resultaat was een kaart, en de twee andere waterverf-proefjes liet ik vrij simpel zodat ze in twee van de origami-envelopjes passen. En.. zie hier het resultaat:





En nog een overzichtje van alledrie, zodat je kunt zien dat het echt kleine envelopjes zijn, met een leuke sluiting:


Fijne zondag, groetjes Joyce

4 opmerkingen:

  1. Leuk Joyce! En inderdaad erg creatief met weinig materiaal!

    groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk speelgoed hé en heel toffe kaartjes!
    Liefs
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldige uitdaging werken met weinig materiaal. En knap wat je er dan van gemaakt hebt. Vrolijk en enorm leuk.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel leuk als je een reactie achterlaat, ik lees ze met veel plezier!